НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
ЛИСТ
ПАТ „Кіровоградобленерго"
Щодо надання роз’яснення
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, (далі — НКРЕ) розглянула лист ПАТ „Кіровоградобленерго" від 13.06.2012 № 5439/45 щодо надання роз’яснення та повідомляє.
Щодо обладнання у встановленому порядку електроопалення квартири
Відповідно до пункту 3 Правил користування електричною енергією для населення( 1357-99-п ), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 № 1357 (далі — Правила), споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією між споживачем і енергопостачальником, що розробляється енергопостачальником згідно з Типовим договором про користування електричною енергією (Додаток 1 до Правил) і укладається на три роки.
Згідно з пунктом 4 Правил( 1357-99-п ) у договорі обов'язково зазначається величина потужності, яка визначається виходячи з потужності наявних у споживача струмоприймачів. При цьому загальна потужність не може бути вищою за потужність, передбачену технічними умовами чи технічними характеристиками електромережі споживача.
Споживач може внести пропозиції щодо зміни зазначеної у договорі величини електричної потужності. У разі відмови енергопостачальник надає споживачеві обґрунтовану письмову відповідь.
Для збільшення величини потужності для електропостачання необхідно відповідним чином змінити проект квартири.
Якщо при зміні проекту квартири не змінюється схема зовнішнього електрозабезпечення об'єкта та приєднана потужність, передбачена договором, то не має необхідності для отримання технічних умов у електропередавальної організації.
У разі якщо зміна проекту квартири має наслідком зміну схеми зовнішнього електрозабезпечення об'єкта, власник будинку має отримати вихідні дані для розробки проекту електрозабезпечення цього об'єкта, тобто, має звернутись до електропередавальної організації за отриманням відповідних технічних умов.
Таким чином, у разі встановлення додаткового електрообладнання, що призведе до збільшення потужності та зміни схеми зовнішнього електрозабезпечення об'єкта, у разі необхідності має бути проведено реконструкцію зовнішніх мереж інженерного забезпечення об'єкта архітектури.
Положеннями статті 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» ( 687-14 ) (далі — Закон), наводиться визначення поняття об'єкти архітектурної діяльності (об'єкти архітектури) — будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об'єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів.
Відповідно до вищенаведеного Закону( 687-14 ) технічні умови — це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта містобудування, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам, зокрема водопостачання, каналізації, тепло-, енерго- і газопостачання, радіофікації, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод, телефонізації, телебачення, диспетчеризації, пожежної та техногенної безпеки.
Видача технічних умов здійснюється на зовнішнє енергозабезпечення об'єкта архітектури. Факт виконання технічних умов та монтажних робіт має бути затверджено актом прийняття в експлуатацію в установленому порядку.
З урахуванням положень вищенаведеного Закону ( 687-14 ) для забезпечення обладнання об’єкта споживача електроопалювальними установками та електроплитами в установленому порядку має бути звернення споживача до енергопостачальника і з'ясування необхідності збільшення потужності відносно зазначеної в договорі. При цьому:
1. Якщо в результаті встановлення додаткового електрообладнання збільшення загальної потужності об'єкта споживача відносно зазначеної в договорі не відбувається, енергопостачальник погоджує споживачу завдання на проектування (в частині потужності об'єкта споживача, обліку, установок релейного захисту), як вихідних даних на переобладнання об'єкта споживача (погоджує встановлення такого обладнання).
2. Якщо в результаті встановлення додаткового електрообладнання відбувається збільшення загальної потужності об'єкта споживача відносно зазначеної в договорі, споживач із енергопостачальником узгоджує завдання на проектування (в частині потужності об'єкта споживача, обліку, установок релейного захисту).
Під час узгодження реконструкції внутрішньобудинкової електропроводки об'єкта архітектури споживач від імені власника отримує технічні умови як вихідні дані на проектування переобладнання зовнішніх мереж, якщо виконання завдання на проектування матиме наслідком збільшення потужності об'єкта архітектури (будинку). Якщо не спостерігається збільшення потужності об'єкта архітектури (будинку) в порівнянні із зазначеним в договорі про постачання електричної енергії із ЖЕО, технічні умови не видаються.
3. Згідно з вихідними даними проектується переобладнання об'єкта споживача внутрішньо-будинкових мереж та/або мереж зовнішнього електрозабезпечення.
4. Згідно з проектом, узгодженим в установленому порядку, здійснюється реконструкція, переобладнання або будівництво об'єктів.
5. Проводиться введення в експлуатацію реконструйованих та/або побудованих об'єктів.
6. Внесення змін до договору про користування електричною енергією.
Таким чином, реконструкція електричних мереж та обладнання об'єкта додатковими електроустановками здійснюється на основі проектної документації та регулюється Законом( 687-14 ).
На думку Комісії, під час введення в експлуатацію реконструйованих та/або побудованих об’єктів енергопостачальник має перевірити, зокрема наявність в квартирі (будинку) підключених стаціонарних електроплит та/або електроопалювальних установок, відповідно до проектної документації.
Згідно статті 9 Закону України «Про електроенергетику» ( 575/97-ВР ) державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.
Згідно пункту 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії( 929-96-п ), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 № 929 (із змінами), державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Згідно пункту 13 зазначеного Положення( 929-96-п ) головний державний інспектор України з енергетичного нагляду, його заступники, старші державні інспектори з енергетичного нагляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право:
1) безперешкодно у робочий час відвідувати електричні і теплові установки та мережі суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії з метою здійснення контролю за дотриманням вимог нормативно-правових і нормативно-технічних документів в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання;
2) здійснювати в установленому порядку обстеження (перевірку), огляд, інспектування електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики та суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії, а також складати за їх результатами відповідні акти.
Таким чином, якщо через деякий час після внесення змін до Договору про користування електричною енергією, енергопостачальник має інформацію, щодо невідповідності електрообладнання споживача проектній документації. енергопостачальник має звернутися до Держенергонагляду, щодо здійснення обстеження (перевірки) мереж цього споживача.
Держенергонагляд складає акт обстеження (перевірки) мереж цього споживача.
За результатами перевірки енергопостачальник на підставі акта Держенергонагляду ініціює питання про внесення змін до Договору про користування електричною енергією.
Член Комісії
К. Теличко