МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
Дочірньому підприємству "Водоканал" м. Ходорів Жидачівського району Львівської області вул. Стуса, 2, м. Ходорів, Жидачівський р-н, Львівська обл., 81750 Державній казначейській службі України вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601 Антимонопольному комітету України вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі — Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель"( 2289-17 ) (далі — Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель( z1377-11 ), затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі — Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з реконструкції комплексу очисних споруд м. Ходорова Жидачівського району Львівської області (оголошення № 279327 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 29.08.2012 № 104/1 (706/1)) дочірнім підприємством "Водоканал" м. Ходорів Жидачівського району Львівської області (далі — Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у товариства з обмеженою відповідальністю "Західенергомонтаж".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 07.09.2012.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 07.09.2012 № 3303-05/33825-12).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку( z1377-11 ).
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника робіт з реконструкції комплексу очисних споруд м. Ходорова Жидачівського району Львівської області оформлене протоколом засідання комітету конкурсних торгів Замовника від 23.08.2012 № 2.
Згідно з рішенням виконавчого комітету Ходорівської міської ради від 28.08.2012 № 187 функції Замовника ведення будівельних робіт об'єкта "Комплекс очисних споруд — реконструкція в м. Ходорові" покладено на дочірнє підприємство "Водоканал".
У пункті 5 обґрунтування застосування процедури в одного учасника (далі — обґрунтування) вказано, що умовою застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункт 3 частини другої статті 39 Закону ( 2289-17 ), а саме: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, зокрема, є: лист Ходорівської міської ради від 22.08.2012 № 838, акти № 483/04/532 від 21.03-10.04.2012.
Однак вказані документи не підтверджують нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру тощо.
Водночас слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 20 Закону( 2289-17 ) основною процедурою закупівлі є відкриті торги.
Крім того, частиною другої статті 39 Закону( 2289-17 ) передбачено, що процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником як виняток.
Звертаємо увагу на те, що винятковість процедури закупівлі в одного учасника на відміну від інших процедур закупівлі потребує максимального обґрунтування та об'єктивного документального підтвердження необхідності застосування цієї процедури як єдино можливої в конкретному випадку за умов, визначених частиною другою статті 39 Закону( 2289-17 ).
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами опрацювання матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником без наявності умови застосування цієї процедури закупівлі, зокрема нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами проведеного моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
У разі неможливості їх усунення Міністерство пропонує провести процедуру закупівлі з дотриманням законодавства у сфері державних закупівель.
Директор департаменту державних закупівель та державного замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
Б. М. Горбанський