Адвокаты по наследственным делам
Отзывы о нас
Благодарим всех, от кого зависит наполнение этого интернет проекта.

Этот портал просто офигенный. Без всякого сомнения необходимый и простой в пользовании интернет проект.

Огромное спасибо всем, кто работал над созданием сайта. Ваш интернет портал -,действительно, сейчас - единственный в своем роде. Хорошо, что есть такие полезные порталы. Этот интернет портал очень удобен в использовании. На нем здорово работать - просто, удобно,быстро.
Наши услуги

Вопрос к юристу по наследству:

Статьи
Право власності на спадок

Право власності на спадок Визнання прав власності на спадок (зразок судової справи), позовна заява про спадщину

Наследство по завещанию: раскрываем юридические ...

Наследство по завещанию: раскрываем юридические секреты Завещание необязательно гарантирует выполнение воли наследодателя, ведь в некоторых случаях можно признать завещание недействительным

Небесний ас

    Небесний ас

    Сумчанин Степан Супрун — видатний льотчик-випробувач — увійшов в історію як перший у Великій Вітчизняній війні двічі Герой Радянського Союзу

    Олександр ВЕРТІЛЬ, «Урядовий кур’єр», Петро НЕСТЕРЕНКО для «Урядового кур’єра»

    Численні відвідувачі Сумського краєзнавчого музею неодмінно оглядають експозицію, присвячену видатному землякові, льотчику-випробувачу, уродженцю села Річки Білопільського району Степану Супруну. З-поміж раритетів особливо вирізняється броньована спинка крісла літака, на якому він здійснив останній політ. Зі слідами від куль і помітною вм’ятиною від снаряда, що став фатальним для повітряного аса, вона наче дихає жорстокою історією, повертаючи пам’ять до початку липня 1941-го. Саме четвертий день цього місяця став останнім у біографії пілота.

    Родина Супрунів. Сидять зліва направо — Прасковія Йосипівна, Григорій, Павло Михайлович, Степан; стоять — Федір, Олександр, Ганна. Фото надане Сумським краєзнавчим музеем

    Народився в Україні, виростав у… Канаді

    Для історії світової авіації унікальний факт. Зі своїх неповних 34 літ Степан Супрун був пов’язаний з небом якийсь десяток років, а літав взагалі лише вісім. Але за цей час він устиг освоїти й дати путівку в життя 140 (!) типам літаків, що вже є світовим рекордом. А якщо додати його неперевершений пілотаж і кілька віртуозно збитих ворожих повітряних машин протягом перших днів Великої Вітчизняної війни, стане очевидно, яким могутнім талантом володів цей льотчик. До речі, коли Валерія Чкалова після його польоту до США запитали про мужність і героїзм, потрібні для такого подвигу, він перепитав: «Я найбезстрашніший? Тоді ви не знаєте Степана Супруна».

    Степан Супрун народився в бідній багатодітній селянській сім’ї, де виховували шестеро дітей — п’ятеро хлопців і доньку Аню. Нестатки обсідали з усіх боків, тож батько Павло Михайлович разом з іншими заробітчанами в надії на заокеанське щастя набрався мужності й вирушив до Канади. Сталося це 1911 року, коли Степанкові ледь виповнилося 4.

    Через два літа мама Параска Йосипівна забрала трьох синів та й вирушила до чоловіка. Важким був шлях до далекої країни. Аби не збитися з дороги, подумки повторювала «граматку», передану їй останнім листом від чоловіка. Заспокоїлася аж тоді, коли в порту Монреаля їх зустрів чоловік.

    Невдовзі однолітки Степана почали називати його Стівом, а він залишався таким самим непосидючим, енергійним, упертим. Навчався у школах Говардвілля та Вінніпега, а вже в 15-річному віці вступив до Ліги молодих комуністів Канади. Звісно, не без сприяння і підтримки батька, який брав активну участь у профспілковому русі.

    24 червня Степан Супрун рекомендував до серійного виробництва літак-винищувач Як-1М, а вже 30 червня повів на фронт 401-й винищувальний полк особливого призначення

    Повернення на батьківщину

    Степан був людиною своєї епохи, щиро вірив у комуністичні ідеали. Однак у похмурі 1930-ті роки він двічі опинявся в неймовірно складних ситуаціях. З одного боку, на ньому постійно лежало тавро емігранта, з другого — Степан усіляко намагався довести свою відданість партії, до лав якої вступив курсантом школи молодших авіаспеціалістів у липні 1930 року.

    Провівши на чужині понад десяток років, Супруни твердо вирішили повертатися на батьківщину. В середині 1920-х років оселилися в Сумах і працювали в цехах заводу імені Фрунзе. Степан трудився і столяром, і фрезерувальником, і навіть піонер?вожатим. Коли настала пора йти служити до війська, обрав авіацію. Високий — метр вісімдесят п’ять, ставний, сильний. Його залюбки прийняли у Смоленському 13-му авіапарку, де разом з іншими сумчанами-земляками освоював ази авіації. Переломним у долі пілота став липень 1933 року, коли здібному випускникові авіашколи запропонували роботу льотчика-випробувача.

    «Бути тобі винищувачем»

    Таку долю передбачав Степанові сам Чкалов. Якщо перерахувати типи і моделі літаків, які опанував за цей час Супрун, не вистачило б і кількох аркушів. Причому випробувач давав їм розгорнуті характеристики, виявляючи при цьому глибокі знання в різних галузях авіаційної науки. Навіть досвідчені вчені інколи дивувалися, наскільки глибоко знає техніку молодий пілот.

    А те, що він робив у небі, викликало не просто подив, а неймовірне захоплення. Здавалося, для випробувача не існувало жодної фігури чи елементу, які не міг би виконати. Зривався в перекинутий штопор, крутив «бочки», «етажерку Вахмістрова», хоча, звичайно, при цьому ризикував. Особливо тоді, коли після трагічної загибелі Валерія Чкалова взявся перевіряти льотні можливості І-180. Усе начебто йшло за планом, однак одного разу під час посадки зламалося шасі, і льотчик потрапив до лікарні з тяжкими травмами. Невдовзі цей тип літака було знято з виробництва.

    Здавалося б, Степан Супрун робив блискучу кар’єру, і ніщо не могло стати на заваді справжньому професіоналу й комуністу. Однак не слід забувати, як жило суспільство 1937 року. Спершу йому штучно «пришили» участь у справі Яна Гамарника і… виключили з партії (щоправда, після високих вказівок за кілька днів одразу ж поновили), а потім пригадали неприємний епізод з авіаційним техніком: у Бобруйську, де служив Степан Павлович, його підлеглий без дозволу підняв літак, на якому спробував утекти за кордон.

    Тож не випадково історики помітили цікаву закономірність: Супруну жодного разу не присвоїли чергове військове звання достроково, як це було з багатьма іншими відомими асами. Але разом з тим йому подарували легкову машину М-1, двічі дозволяли брати участь у військових парадах у Москві. Тоді ж він був удостоєний ордена Леніна, став депутатом Верховної Ради СРСР.

    Особливий іспит випав у березні 1940 року, коли в складі комісії із закупівель літаків прибув до Німеччини й особисто зустрічався з Е. Хейнкелем та

    В. Мессершміттом. Навряд чи могли подумати учасники переговорів, що трохи більш як через рік Степан Супрун стане до смертельного двобою з фашистськими стерв’ятниками на «хейнкелях» і «мессершміттах». Тоді німецькі фахівці були настільки захоплені майстерністю радянського гостя, що після випробувального польоту несли його на руках до найближчого ресторану, в якому піднімали келихи на честь повітряного віртуоза.

    А через два місяці — 20 травня 1940 року — вийшов указ про присвоєння С. Супруну звання Героя Радянського Союзу.

    Екіпаж машини бойової

    В біографії льотчика є одна бойова сторінка, яку в ті часи особливо не афішували. З липня 1939-го до січня 1940-го Степан Павлович разом з групою радянських пілотів брав участь у бойових діях проти японських мілітаристів у Китаї як командир групи винищувачів-добровольців. З уславленим Костянтином Коккінакі вони очолювали дві ескадрильї бомбардувальників та винищувачів. В одному з боїв радянські добровольці збили 12 японських літаків, чим одразу ж розвіяли міф про повітряних самураїв, якими пишалася Японія. Тоді ж радянські льотчики почали практикувати нічні польоти, чим «обеззброїли» ворога і завдавали йому невідпорних ударів.

    Наступного дня після початку Великої Вітчизняної він приїздив до Москви, де зустрівся зі Сталіним. Вождь цінував його талант і погодився з пропозицією сформувати кілька полків із льотчиків-випробувачів. 24 червня Степан Супрун рекомендував до серійного виробництва літак-винищувач Як-1М, а вже 30 червня повів на фронт 401-й винищувальний полк особливого призначення. Того самого дня він збив два фашистських літаки-розвідники.

    Останній бій

    Але день 4 липня став для командира останнім. Виконавши три польоти, він вирішив піднятися в небо вчетверте: мовляв, ще не збив жодного стерв’ятника. Героя атакували 6 фашистських повітряних машин. Одну з них він устиг підбити, але ворожий снаряд влучив у хвіст, і Міг загорівся. Намагаючись збити полум’я, пілот спрямував машину подалі від населених пунктів, зрізавши верхівки дерев лісосмуги.

    Коли місцеві селяни підбігли до палаючого Міга, льотчик був мертвий. Обережно витягли з кабіни, неподалік лісу викопали могилу, прикривши обвуглене тіло уламками обшивки літака. Це і дало змогу через 19 років рідному братові знайти поховання.

    Тоді, 4 липня 1941 року, фашистська пропаганда повідомила, що С. Супрун здався в полон. Тож певний час льотчика вважали таким, що пропав безвісти. А 22 липня 1941 року вийшов указ про нагородження пілота другою Зіркою Героя.

    Стежками пам’яті

    Так склалося, що Степан Супрун не встиг одружитися і його родовід обірвався. Як пригадувала мама, якось у Сумах син зізнався: мовляв, немає права створювати сім’ю, бо не час. Але наміри одружитися були. Під час поїздки до Німеччини 1940 року він познайомився з росіянкою-перекладачкою Євгенією, з якою листувався. Коли восени 1941 року Євгенія повернулася з Берліна до Москви і зателефонувала на квартиру до Супрунів, сестра Аня повідомила, що її брат не повернувся з бойового польоту.

    Аж до літа 1960-го ніхто не знав точного місця поховання героя. Пошуки тривали понад сім років. Останки пілота були доставлені до Москви, де пройшли експертизу. Фахівці ідентифікували тіло двічі Героя Степана Супруна. З військовими почестями останки перепоховали на Новодівичому цвинтарі в Москві. Червону кам’яну брилу доставили з кар’єрів на Житомирщині — цьому посприяв Олександр Покришкін.

    Урядовий Кур'єр

    Рейтинг: 4.7/5, основан на 25 голосах.

    Вам будет интересно:

    Про затвердження скоригованого проекту та титулу будови “Будівництво 1-ї черги (гідротехнічні споруди) контейнерного термінала на Карантинному молу державного підприємства “Одеський морський торговельний порт” за рахунок штучно створеної території”, Кабінет Міністрів України

    Про затвердження скоригованого проекту та титулу будови "Будівництво 1-ї черги (гідротехнічні споруди) контейнерного термінала на Карантинному молу державного підприємства "Одеський морський торговельний порт" за рахунок штучно створеної території"

    Котеджі для птахів

    У рамках Всеукраїнської акції Майбутнє лісу у твоїх руках у Миколаєві визначили переможців конкурсів Збережемо птахів та Хатинка для птаха серед учнівського загалу області.

    Щодо розподілу робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

    Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, директорам інститутів післядипломної педагогічної освіти

    НБУ втратив за місяць 1,46 мільярда доларів золотовалютних резервів

    Міжнародні золотовалютні резерви Національного банку України в листопаді 2012 року скоротилися на $1,46182 млрд, або на 5,5%, - до $25,355 млрд.





    Юридическая практика:
    Про поділ спадкового майна

    Про поділ спадкового майна Юристами було складено судовий позов в якому від суду вимагалося прийняти рішення про визнання права власності на частину ...

    Про визнання права власності на 1,8 частку спадкового ...

    Про визнання права власності на 1,8 частку спадкового майна Тільки в суді виноситься рішення про розділ спадкового майна або рішення про визнання прав власності на таке майно

    Про поділ спадкового майна, визнання права власності ...

    Про поділ спадкового майна, визнання права власності на спадкове майно Частки спадщини між спадкоємцями можуть бути, як рівними, так і не рівними, виходячи з декількох факторів, таких як заповіт ...


    Консультации по наследству:
    Послуги з оформлення спадщини за дорученням

    Добрий день, шановні юристи по спадкових справах! Так вже вийшло, що я проживаю зараз в Росії, хоча народилася в Україні. ...

    Як усунути від спадщини неугодного спадкоємця

    Будь ласка, вирішіть мою проблему в усуненні від спадкування недостойного спадкоємця. Такими справами не всі кваліфіковані ...

    Допомога в оформленні заповіту на родича

    За допомогою вашого сервісу багато моїх знайомих вирішили всі свої виникаючі проблеми, пов'язані зі спадковим правом. Допоможіть ...


    Новости наследственных дел:
    На сегодняшнем заседании правительства планируется ...

    На сегодняшнем заседании правительства планируется рассмотреть план мероприятий по выполнению СА с ЕС Кабинет министров Украины на сегодняшнем заседании рассмотрит план мероприятий по выполнению соглашения об ассоциации с Евросоюзом. Об этом говорится в повестке дня заседания на сайте правительства.

    Судья не может считаться независимым от политического .

    Судья не может считаться независимым от политического влияния, если его карьера зависит от изменчивого политического вектора, - Я.Романюк 22 декабря во время заключительного заседания Наблюдательного Комитета проекта Совета Европы «Усиление независимости, эффективности и профессионализма судебной власти на Украине» Председатель Верховного Суда Украины Ярослав Романюк заявил, что «одним из самых опасных с точки зрения формирования независимой судебной системы на современном этапе факторов является политическая составляющая».

    Прокурор Донецкой области пытается в суде оспорить ...

    Прокурор Донецкой области пытается в суде оспорить его люстрацию Руководителю прокуратуры Донецкой области Николаю Франтовскому не удалось с первого раза обжаловать свое увольнение с должности через люстрацию, сообщает «Первая инстанция».


    Рекомендации пользователей:
    1676b6902a1c6c119988b3b7eb617bca