Для захисту асфальтобетонного покриття, що при високих температурах під дією підвищених осьових навантажень транспорту деформується, влітку 2014 року на цей період обмежується рух вантажних транспортних засобів. Подібна практика прийнята в багатьох країнах із схожим кліматом.
Однак, такі заходи досить часто не знаходять підтримки в самих водіїв великовантажівок та керівників підприємств-вантажоперевізників, яких в першу чергу турбує доставка вантажу. Тож на необхідності дотримання вимог чинного законодавства та безпеки дорожнього руху в сфері перевезення вантажів вкотре акцентувалась увага на брифінгу, який днями відбувся в Управлінні ДАІ Херсонщини.
На брифінг запрошено керівників обласних підрозділів Служби автомобільних доріг, облавтодору, Укртрансінспекції, Управління дорожньої інфраструктури Херсонського міськвиконкому, керівників і власників найбільших автопідприємств, які здійснюють перевезення вантажів, та представників засобів масової інформації.
На початку зустрічі заступник начальника Управління ДАІ полковник міліції Олександр Мікла запропонував присутнім переглянути відеосюжет, в якому було продемонстровано ділянки доріг, на яких внаслідок руйнування утворилися вм’ятини, колійність, хвилі горбів і впадин, зсуви та напливи. У сюжеті наведено думки фахівців дорожніх організацій, а також водіїв легкових транспортних засобів та мешканців селищ, якими проходять автодороги. Усі вони одностайно підтримували доцільність введення обмежень руху фур та вантажівок у спекотну погоду.
Учасники брифінгу нагадали присутнім, що з 1 червня на території Херсонської області в денний час доби (з 08.00 до 20.00 включно) при температурі повітря вище 28°С обмежується рух транспортних засобів загальною масою понад 24 тони та з навантаженням на одиночну вісь більше сім тон автомобільними дорогами з асфальтобетонним покриттям. На автошляхах встановлено відповідні тимчасові дорожні знаки (розпорядження Херсонської обласної державної адміністрації від 22.05.2014 р. № 349).
Заступник начальника Служби автомобільних доріг у Херсонській області Ігор Школенко зауважив, що при температурі повітря близько 30°С температура покриття проїзної частини сягає 70-80°С, що значно зменшує його несущу спроможність, а під впливом великовагових транспортних засобів відбувається більше руйнувань.
Тимчасові обмеження не поширюються на перевезення вантажів гуманітарної допомоги, бетонних і асфальтобетонних сумішей, бітумів дорожніх, швидкопсувних вантажів, пов'язані із запобіганням або ліквідацією надзвичайних ситуацій. У перелік винятків також потрапляють транспортні засоби, що використовуються для утримання, ремонту і розвитку автомобільних доріг.
Для транспортних засобів, що потрапляють під обмеження, визначені майданчики та місця відстою:
№ з/п
Індекс дороги
Назва дороги
Кілометрова прив'язка
1
М-14
Одеса-Мелітополь-Новоазовськ (на Таганрог)
184 км
2
М-14
Одеса-Мелітополь-Новоазовськ (на Таганрог)
203 км +500м
3
М-14
Одеса-Мелітополь-Новоазовськ (на Таганрог)
378 км
4
М-17
Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч
13 км
5
М-17
Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч
55 км
6
М-17
Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч
114 км
7
М-18
Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта
498 км
8
М-18
Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта
526 км
9
Р-57
Цюрупинськ-Гола Пристань-Скадовськ
18 км
10
Т-04-03
Мар'янське-Берислав-а/д Р-47
9 км
11
Т-04-03
Мар'янське-Берислав-а/д Р-47
44 км
12
Т-04-03
Мар'янське-Берислав-а/д Р-47
58 км
13
Т-04-03
Мар'янське-Берислав-а/д Р-47
98 км
14
Т-08-04
Кам'янка Дніпровська-Велика Лепетиха — Каховка
27 км
15
Т-15-01
Миколаїв-Станіслав-Херсон
30 км
16
Т-15-05
Снігурівка-Антонівка-а/д Р-47
38 км
17
Т-22-02
Нова Каховка-Армянськ
53 км
Чимало питань до учасників брифінгу поставили журналісти. Адже від стану дорожнього покриття залежить не тільки комфорт поїздки, а й безпека руху.
Наостанок полковник міліції Олександр Мікла підкреслив, що за пересуванням великовагового транспорту буде забезпечено відповідний контроль як з боку ДАІ, так і інших компетентних служб, та звернувся до керівників і власників автопідприємств, які здійснюють перевезення вантажів, з проханням враховувати доведену інформацію під час планування транспортних перевезень на літній період.