Вже вкотре департамент ДАІ МВС України разом з Центром безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем підтверджують істинність старого правила: немає меж для вдосконалення. Особливо коли йдеться про Правила дорожнього руху. Днями прес-служба ДАІ повідомила, що в разі підтримки урядом до ПДР внесуть чергові зміни з «урахуванням положень Конвенції про дорожній рух та стандартів, що діють у цій сфері в державах Євросоюзу».
У зиму — із сезонними шинами й увімкненими фарами. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ
Зокрема запропоновано посилити вимоги до застосування технічних засобів регулювання руху, запровадження європейських зразків дорожніх знаків та дорожньої розмітки, а також таких нових термінів, як газон, острівець безпеки, денні ходові вогні, маневрування, регулювальник, удосконалене покриття тощо. Цікаво, чи зникнуть після цього з наших автошляхів такі неєвропейські дорожні знаки, як «нерівна дорога»? Це так, до слова, бо подібним знакам уже давно дивуються не лише далекі, а й близькі наші сусіди: мовляв, треба просто відремонтувати проїжджу частину, а не знаки ставити…
Аби краще розрізняти пішоходів у темний час доби чи в умовах недостатньої видимості, пропонується запровадити на їхньому одязі так звані «світлоповертаючі» елементи. Причому в обов’язковому порядку, так само, як і оснащення водіїв спеціальними сигнальними жилетами. Як на практиці буде реалізовано ці вимоги, поки що невідомо. Може, йдеться про пріснопам’ятні сигнальні стрічки, якими колись зобов’язували обклеювати бампери автомобілів?
Для зменшення ризику дорожньо-транспортних пригод на позаміських дорогах пункт 9.8 чинних Правил руху пропонують доповнити вимогою рухатися за межами населених пунктів у світлу пору з увімкненими ходовими вогнями чи ближнім світлом фар. Не протягом року, лише з 1 жовтня по 1 травня. Окрім того, передбачається заборона експлуатації транспортного засобу, якщо на ньому не встановлені відповідні сезонні шини. У разі схвалення проекту змін до ПДР буде посилено вимоги до проїзду повз транспортні засоби з розпізнавальним знаком «Діти». Рухаючись суміжними смугами, водії інших машин зобов’язані знизити швидкість, а за потреби й зупинитися, аби уникнути наїзду на дітей, які можуть, скажімо, виходити з автобуса.