Адвокаты по наследственным делам
Отзывы о нас
Огромное количество необходимой информации.

Этот интернет проект - класс очень много чего тут интересного и необходимого. Хочу пожелать вам держаться высоко и всего самого... в Вашей работе!

Добрый день!
Наши услуги

Вопрос к юристу по наследству:

Статьи
Право власності на спадок

Право власності на спадок Визнання прав власності на спадок (зразок судової справи), позовна заява про спадщину

Наследство по завещанию: раскрываем юридические ...

Наследство по завещанию: раскрываем юридические секреты Завещание необязательно гарантирует выполнение воли наследодателя, ведь в некоторых случаях можно признать завещание недействительным

Чому і що потрібно змінювати в українській освіті?

    Чому і що потрібно змінювати в українській освіті?

    Слід виробити в молоді здатність навчатися впродовж життя і застосовувати знання як основу практичної діяльності

    Василь КPEМЕНЬ, президент Національної академії педагогічних наук

    Проблема змін в українській освіті постійно перебуває в полі зору громадської думки. Водночас українське суспільство чітко не усвідомлює, що, як і чому слід змінювати в освіті. Зумовлено це часто нерозумінням сутності сучасних цивілізаційних змін, нових вимог, що постають перед людством, нездатністю пов’язати розвиток освіти з контекстом підготовки людини до життя у ХХI столітті.

    Навчання кожної людини має бути максимально наближеним до її інтересів. Фото з сайту lifeisphoto.ru

    По-перше, людство вступило в новий тип цивілізації — інноваційний. Його характерна риса — постійна змінюваність знань, технологій, інформації, обставин, стилю життя тощо. І відбувається це значно швидше, ніж підростають нові покоління. Тож постає завдання по-новому визначити мету і функції освіти. Крім творчого засвоєння базових знань, нині, як ніколи раніше, актуалізуються два завдання: виробити в дітей і молоді здатність, бажання й уміння навчатися впродовж життя, а також застосовувати знання як основу практичної діяльності. За цих умов формується знаннєва, інноваційна людина, для якої знання, творчість — фундамент життя. Саме такі люди і будуть визначати майбутнє нашого суспільства.

    По-друге, сучасна цивілізація суттєво розширила комунікативне середовище, в якому живе і діє людина. Щоб за цих обставин бути ефективною в діяльності, вона має бути самодостатньою, здатною свідомо діяти в «хащах» комунікацій. Отже, в освіті треба змінити сам спосіб включення особистості в навчальний процес. Суб’єктно-об’єктні відносини між тим, хто навчає, і тим, хто навчається, мають змінити суб’єктно-суб’єктні, де обидва учасники навчального процесу активні, рівноправні у взаємодії і взаємно шановані й відповідальні. Відтак авторитарну репресивну педагогіку треба замінити демократичною педагогікою толерантності і співпраці і в школі, і в університеті.

    По-третє, розвиток людства набув глобального характеру, що робить конкурентоспроможною лише людину, здатну жити й діяти в глобальному просторі, тобто глобалістську людину. В її формуванні багато складових: від світоглядної підготовки, що адекватно відображає світ і місце в ньому України, до надання можливості працювати, спілкуватися і взаємодіяти в такому всеосяжному просторі, тобто достатньої мовної підготовки. В освіті України слід здійснити своєрідний мовний прорив: випускник школи повинен вільно володіти державною українською, рідною (російською чи іншою) і обов’язково — англійською мовою як світовою. Вивчення англійської мови має стати обов’язковим для всіх школярів.

    По-четверте, нові часи вимагають коригування системи цінностей.

    Є цінності і традиції в суспільстві, які віджили, гальмують суспільний та індивідуальний розвиток і повинні залишитися в минулому. І є такі, універсальні, що не підвладні часу, незважаючи на серйозні зміни в сучасній цивілізації. Серед них почуття гуманізму, моральної відповідальності, патріотизму, національної єдності. Здавалося б, глобалізація повинна послабити значущість національного. Але глобалізація — не тільки зближення народів, держав, економік, а й загострення конкуренції між ними в різних сферах, розширення поля конкуренції, набуття нею планетарного характеру. За таких умов лише згуртовані нації-держави зможуть максимально усвідомити свій національний інтерес і відстояти, захистити його в процесі співпраці (конкуренції) з іншими державами. Освіта, як жодна інша сфера, покликана і має всі можливості для об’єднання нації.

    По-п’яте, сучасний світ не лише поставив нові завдання, а й створив для освіти нові можливості. Передусім це сучасні інформаційні технології, які забезпечують як мінімум три функції: комп’ютерну грамотність, індивідуалізацію та інтенсифікацію освітнього процесу, а також новий тип навчальної діяльності — дистанційна освіта.

    По-шосте, висунення як провідної ідеї сучасної освіти дитиноцентризму, який передбачає максимальне наближення навчання кожної людини до її потреб, інтересів, індивідуальності. Такий підхід дасть змогу дитині пізнати й розвинути себе на основі власних здібностей і, ставши дорослою, максимально реалізуватися, що є неодмінною умовою особистого щастя і динамічного й стійкого суспільного прогресу.

    Окрім причин об’єктивного характеру, зумовлених загальноцивілізаційними процесами, є й інші обставини, що спонукають до глибокого реформування освіти. Серед них — політико-ідеологічна заангажованість і певна ізоляція від європейської і світової освіти попередньої освітньої системи в Радянському Союзі; внутрішні процеси в Україні як країні з перехідним характером економіки, політики, соціальної і духовної сфер; непослідовність і суперечливість змін в освітній сфері вже за часів незалежної України; недостатня підтримка державою і суспільством освіти й освітян, що не давало змоги вчасно та в належному обсязі проводити назрілі перетворення.

    Загальна середня освіта. Потрібні зміни в змісті навчання — його осучаснення, розвантаження від другорядного матеріалу, досягнення більшої фундаментальності й водночас практичної спрямованості, введення в контекст змісту європейської освіти. Рух у цьому напрямі вже розпочато: за активної участі вчених НАПН України Міністерство освіти і науки, молоді та спорту підготувало Державний стандарт початкової освіти й нові державні стандарти базової і повної загальної середньої освіти, які затвердив уряд.

    Треба перейти до реальної профільної старшої школи, яка тільки і зможе забезпечити наближення навчання дитини до її здібностей і життєвих інтересів, що є умовою максимальної самореалізації особистості. Вихід один — навчання в старшій школі (10—11 класи) слід забезпечити в спеціалізованих навчальних закладах — ліцеях, коледжах, технікумах.

    Учні після закінчення базової середньої освіти (9 класів), залежно від сукупності життєво важливих для них причин, мають отримати можливість обирати один із, припустимо, чотирьох основних профілів навчання: фізико-математичний, природничо-науковий, гуманітарний, технологічний. До них слід додати ще два можливі, але менш поширені — художньо-мистецький і фізкультурно-спортивний.

    Навчатися за першими трьома профілями учень може у відповідному профільному ліцеї або в єдиному ліцеї з усіх трьох профілів, де створено відповідні умови, є викладачі-фахівці, сформована належна навчальна атмосфера і, головне, діють відповідні навчальні плани і програми, що передбачають поглиблене вивчення профільних предметів. Такі ліцеї можна було б створити на базі окремих середніх шкіл. Технологічний профіль полягає в навчанні у професійних ліцеях (професійно-технічних училищах), технікумах і коледжах. Художньо-мистецький і фізкультурно-спортивний профілі забезпечили б відповідні спеціалізовані навчальні заклади.

    Професійна середня освіта. На базі нинішньої професійно-технічної освіти, а також вищих навчальних закладів I і II рівнів акредитації слід створити, поряд із загальною середньою освітою, окрему освітню ланку — професійну середню освіту, яка б виконувала двоєдине завдання: забезпечувала технологічний профіль навчання для випускників 9-го класу і, таким чином, готувала з цієї та інших категорій учнів кваліфікованих робітників і молодших спеціалістів. Для цього слід вивести технікуми, училища й коледжі (принаймні ті, що не готують бакалаврів) із ланки вищої освіти, де вони опинилися абсолютно безпідставно (відсутність наукових досліджень, професорів і доцентів, шкільні методи навчання тощо) і ввести їх у нову освітню ланку.

    Слід укрупнити професійно-технічні училища, а там, де доцільно, об’єднати їх із технікумами. В Україні нині більшість професійно-технічних навчальних закладів налічує 300—400 учнів. У районі таких навчальних закладів часто кілька, а ще й існують один-два технікуми. Кожен із цих закладів зазвичай вузькопрофільний. Як наслідок, неефективно використовують кошти, відбувається перенасичення робітників і молодших спеціалістів певних кваліфікацій в окремих районах, низький рівень фахової підготовки кадрів, більшість із них не працюють за фахом тощо.

    Подібна практика суперечить сучасній професійній освіті за кордоном. Наприклад, у Фінляндії, Шотландії у професійному закладі налічується в середньому приблизно 10 тисяч учнів, підготовку проводять за різними фахами: від медсестри до майстра з ремонту автомобілів. У таких закладах гнучко реагують на потреби ринку, тут легше створити відповідну навчально-матеріальну базу, налагодити зв’язок із роботодавцями, задовольнити актуальний освітній попит. Такі заклади можуть надавати різноманітні освітні послуги: від 2—3-річного навчання (вітчизняні молодші спеціалісти і кваліфіковані робітники) до кількаденних курсів та індивідуальних консультацій фахівців.

    Вища освіта. Передусім потрібно вилучити з її складу вищі навчальні заклади I і II рівнів акредитації, які, опинившись у невластивій їм сфері освіти, втратили можливості для успішного функціонування: вони не можуть стати повноцінними вищими навчальними закладами і водночас втрачають первинну сутність.

    Зміни слід здійснити і щодо вищих навчальних закладів III і IV рівнів акредитації. Відпадає потреба поділу їх на два рівні акредитації. Їхній статус слід визначати правом готувати бакалаврів і магістрів, кандидатів і докторів наук. I, безумовно, оптимізації потребує сама мережа вищих навчальних закладів. Щоправда, частіше йдеться про те, що в нас багато вищих навчальних закладів і в цьому, мовляв, біда. Однак слід змінити акценти. Проблема в тому, що в країні мало потужних сучасних університетів, які б були конкурентоспроможними в глобальному освітньому просторі. Насамперед це стосується регіонів: потрібно створити на базі наявних навчальних закладів потужні регіональні університети з розвинутою наукою, сучасними науково-педагогічними школами і відповідною навчально-матеріальною базою. Приклад такого укрупнення у 2011 р. продемонстровано в Кривому Розі, в якому проживає 800 тис. осіб, де об’єднано чотири вищих навчальних заклади і два науково-дослідних інститути в один Криворізький національний університет.

    Урядовий Кур'єр

    Рейтинг: 4.8/5, основан на 25 голосах.

    Вам будет интересно:

    Про збільшення статутного капіталу публічного акціонерного товариства “Державний експортно-імпортний банк України” та внесення змін до його Статуту, Кабінет Міністрів України

    Про збільшення статутного капіталу публічного акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" та внесення змін до його Статуту Кабінет Міністрів України постановляє:

    Щодо погодження плану-графіку передачі цінних паперів на депозитарне обслуговування до ПАТ «Національний депозитарій України», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку

    Щодо погодження плану-графіку передачі цінних паперів на депозитарне обслуговування до ПАТ «Національний депозитарій України» Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»( 448/96-ВР ), на виконання пункту 3 розділу І Порядку передачі цінних паперів на депозитарне обслуговування до Центрального депозитарію цінних паперів( z0561-13 ), затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26 березня 2013 № 430, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2013 за № 561/23093, у зв`язку із зверненням ПАТ «Розрахунковий центр з обслуговування договорів на фінансових ринках» (правонаступник ПрАТ «Всеукраїнський депозитарій цінних паперів») і ПАТ «Національний депозитарій України» щодо необхідності здійснення дій, передбачених пунктом 13 розділу VI Закону України( 5178-17 ) «Про депозитарну систему України», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:

    Про внесення зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 р. № 5, Кабінет Міністрів України

    Про внесення зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 р. № 5 Кабінет Міністрів України постановляє: Внести зміну до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 р. № 5( 5-2013-п ) "Питання Секретаріату Кабінету Міністрів України" (Офіційний вісник України, 2013 р., № 2, ст. 46, № 28, ст. 961), замінивши цифри "53" цифрами "54".

    Прокуратура переквалифицировала уголовное производство о поджоге кинотеатра «Жовтень»

    Прокуратура переквалифицировала уголовное производство в отношении двух молодчиков, которые совершили поджог столичного кинотеатра Жовтень, со статьи Уголовного кодекса об уничтожении имущества ...





    Юридическая практика:
    Про визнання права власності на житловий будинок ...

    Про визнання права власності на житловий будинок в порядку спадкування Юрист по спадщині надала допомогу у судовій справі про визнання права власності на житловий будинок в порядку спадкування

    Про усунення перешкод у здійсненні права на спадкування ...

    Про усунення перешкод у здійсненні права на спадкування та визнання права власності в порядку спадкування за заповітом Починаючи процес нотаріального оформлення спадкового майна, громадяни часто зіштовхуються із перешкодами, які можна вирішити ...

    Про визнання заповіту недійсним та усунення від ...

    Про визнання заповіту недійсним та усунення від права на спадкування У своїй юридичній практиці адвокати по спадковим питанням зіткнулися із такою цікавою справою, коли клієнт просив допомогти ...


    Консультации по наследству:
    Якщо викликають до суду за спадковою справою

    Доброго часу доби. Моя проблема пов'язана зі спадком. Ми з дружиною живемо в Київській області. А батько дружини жив в Єврейській ...

    Розділ спадщини між спадкоємцями за заповітом

    Доброго дня, адвокати та юристи сайту! Я вже користувався вашою адвокатською допомогою і Ви завжди давали мені грамотні юридичні ...

    Оформлення спадщини після смерті батька

    У нашій родині сталося величезне горе. Крім того, що помер батько, так і ще почалися розборки з приводу спадщини батька. З'явилися ...


    Новости наследственных дел:
    На сегодняшнем заседании правительства планируется ...

    На сегодняшнем заседании правительства планируется рассмотреть план мероприятий по выполнению СА с ЕС Кабинет министров Украины на сегодняшнем заседании рассмотрит план мероприятий по выполнению соглашения об ассоциации с Евросоюзом. Об этом говорится в повестке дня заседания на сайте правительства.

    Судья не может считаться независимым от политического .

    Судья не может считаться независимым от политического влияния, если его карьера зависит от изменчивого политического вектора, - Я.Романюк 22 декабря во время заключительного заседания Наблюдательного Комитета проекта Совета Европы «Усиление независимости, эффективности и профессионализма судебной власти на Украине» Председатель Верховного Суда Украины Ярослав Романюк заявил, что «одним из самых опасных с точки зрения формирования независимой судебной системы на современном этапе факторов является политическая составляющая».

    Прокурор Донецкой области пытается в суде оспорить ...

    Прокурор Донецкой области пытается в суде оспорить его люстрацию Руководителю прокуратуры Донецкой области Николаю Франтовскому не удалось с первого раза обжаловать свое увольнение с должности через люстрацию, сообщает «Первая инстанция».


    Рекомендации пользователей:
    1676b6902a1c6c119988b3b7eb617bca