Технічною новинкою львів’ян зацікавилися у Фінляндії та Росії
У Львові презентували перший український низькопідлоговий трамвай місцевого виробництва та провели перше засідання оргкомітету з підготовки заявки до Міжнародного олімпійського комітету на здобуття права на проведення в 2022 році зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор в Україні. Все це відбулося в рамках робочої поїздки в регіон віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула.
Розробку трамвая розпочали у новоствореній машинобудівній корпорації «Електрон», у минулому відомій як виробник телевізійної техніки й низки іншої продукції зокрема й для автомобілебудування. А над створенням першого експериментального зразка півтора року працювали спеціалісти Спільного українсько-німецького підприємства «Електронтранс» водночас із спорудженням першої черги заводу.
— За всіма параметрами електронівська новинка відповідає європейським стандартам, — повідомив директор заводу Василь Пецух. — Водночас тут враховано реальні умови, в яких доведеться працювати міському електротранспорту. Не боїться львівський трамвай і перепадів напруги, через що швидко виходять з ладу трамваї відомих західних виробників.
Цей красень народився в концерні «Електрон». Фото з сайту tsn.ua
На виробничому майданчику концерну «Електрон» віце-прем’єру презентували новий трамвай. «Сьогодні майже 95 відсотків трамвайного парку в Україні отримано у спадок з радянських років. Середній їх вік становить 30—35 років, і за останні два десятиліття оновлення здійснювали переважно завдяки секонд-хенду з Європи, — зазначив Олександр Вілкул. — І ось нарешті маємо перший український трамвай, виготовлений українськими фахівцями з використанням німецьких технологій, де 80% конструкції — українське виробництво.
Технічною новинкою цікавляться не лише українські електротранспортники: до Львова приїхали представники комунальних підприємств із Фінляндії, Росії. Львівські виробники готові виготовити за рік 100 трамваїв та стільки само тролейбусів.
«Використання таких трамваїв у містах України на 40% скоротить споживання електроенергії, давши змогу зекономлені кошти спрямовувати на подальшу модернізацію громадського транспорту», — наголосив Олександр Вілкул.
Крім того, це й крок до конкурентоспроможності нашої продукції на європейському ринку, нові робочі місця, розвиток технологій, підвищення заробітної плати та реінвестиції в нові виробництва.