З першого січня 2013 року Законом «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» запроваджено нову систему роботи всіх органів державної реєстрації прав. Про проблеми, спричинені цим нововведенням, розповіла на урядовому брифінгу перший заступник голови Державної реєстраційної служби Інна Завальна.
«З початку року в країні запрацювало 583 територіальні органи та 635 нотаріусів. Нині до них надходить велика кількість заяв через те, що Бюро технічної інвентаризації перестало працювати з громадянами ще з середини грудня торік», — сказала вона.
Укрдержреєстр готує регламент про передачу інформації щодо речових прав на нерухоме майно до Державної податкової служби. «Але існує проблема. Реєстр речових прав на нерухоме майно формується з нуля за заявницьким принципом. А інформація накопичувалася в БТІ, які почали працювати в цьому напрямку з 2003—2004 років, — акцентувала посадовець. — На жаль, до паперових носіїв БТІ Державна реєстраційна служба не має доступу. Тому зараз готують новий проект закону, щоб така інформація була передана від БТІ до нашої служби. Це має бути єдина система».
Окремо вона навела й статистичні дані: за два тижні цього року Держреєстр речових прав на нерухоме майно зареєстрував 27 601 заяву, прийняв 10 717 рішень про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та 2129 рішень щодо отримання інформації з цього держреєстру. А загалом задоволено 11 866 заяв.
На телефон для довідок (щодо надання і роз’яснення законодавства, пов’язаного з процедурою реєстрації права власності на нерухоме майно) звернулося 240 громадян. Роз’яснення ж про реєстрацію права власності на нерухоме майно надано 50 особам.
Також перший заступник голови Укрдержреєстру сказала про те, що графіки роботи органів державної реєстрації прав продовжено до 20-ї години у робочі дні та до 16-ї години у суботу.